Monday, September 9, 2024

It's A Man's Man's Man's World (RC Ridderkerk)

Zie het bericht in dit blog dat ik eerder schreef over Concert aan de Waal:
Agnes Gouverneur Rotary D1610: Concert aan de Waal

Vandaag wat leuke aanvullingen op mijn beleving van dit evenement: het shirt van Willem van Hanegem bracht tijdens de veiling € 10250,- op! En of ik mijn illustratie wil doneren, zodat RC Ridderkerk deze bij een volgende editie mag veilen. 

Voorzitter Jeroen vroeg na afloop van deze waardevolle bijeenkomst wat ik in mijn blog zou schrijven: "Wat hebben wij dat je met andere clubs in het district wilt delen?"  Ik antwoordde: "Het vermogen om mega-events zo professioneel te organiseren en tegelijkertijd ook zoveel mooie kleine projecten te doen, waarmee je je lokale omgeving deelgenoot maakt van RC Ridderkerk. En de rest bedenk ik in de auto, als ik straks terug rijd naar Vlissingen. Dan komen de beste associaties..."

En daar komt 'ie: het liedje dat bleef neuriën in mijn hoofd. ‘It’s a Man’s Man’s Man’s World' van James Brown. En verrekt: deze evergreen-klassieker ontstond ook tijdens een autorit. Nieuwsgierig? https://www.nporadio2.nl/nieuws/npo-radio-2/2fa860df-098c-445e-82d6-dd437fedf0a2/het-verhaal-achter-it-s-a-man-s-man-s-man-s-world

Er was echter wel een vrouw nadrukkelijk aanwezig. 

Jullie doen het zonder vrouwen. En wie ben ik als passant om te zeggen dat jullie het anders moeten doen?

Dank voor een mooie avond! RC Ridderkerk doet het goed, hoor! 

Wat voor mij de avond nog een extra mooi randje gaf: collega DG Peter de Koning D1550 en zijn vrouw Edith waren aanwezig. Peter was lid van deze club. Als collega-gouverneurs hebben we wekelijks contact. Toen Peter hoorde dat Ridderkerk tot mijn district behoorde, gaf hij aan graag bij deze meeting aanwezig te zijn.

No comments:

Post a Comment