Thursday, August 22, 2024

Afscheid van onze AG Regio 5

 Een leuke impressie van een bijzondere dag in en rond Dussen. Onze Hans van Vianen nam op 11 augustus -een prachtige zonnige dag- afscheid als Assistent-Gouverneur. Hij vervulde deze functie maar liefst 7 jaar. Hans en zijn vrouw Ditte trakteerden het bestuur en oud-bestuursleden op een zeer interessante excursiedag in het gebied land van Altena en de Biesbosch.



Maar nu... Ik heb nog steeds geen opvolger voor Hans gevonden. Dus is gooi 'm  d'r maar even weer in:


AG, iets voor jou?

Nee, voor sommige niet. Ik heb tijdens een belrondje met jullie diverse geluiden gehoord, die ik respecteer. Wat ook naar boven kwam: onbekend maakt onbemind. En de vraag: “Agnes, zet het nu eens op een A-4tje.”

Bij deze. Dit kunnen jullie gebruiken, en ik ben te allen tijde bereikbaar om zaken toe te lichten.

Mocht het niet lukken een opvolger van Hans te vinden, dan wordt Regio 5 wat mij betreft een nieuw experiment, waarin ik jullie als voorzitters komend jaar ga vragen om op een andere manier met mij en elkaar te communiceren. Ik sta open voor suggesties en jullie ideeën omtrent de invulling. Graag zelfs!

Dus AG, iets voor jou?

Het allerbelangrijkst: je vindt het als Rotarian belangrijk om meer te doen dan actief lid zijn van je club. Je bent creatief en meedenkend bij het ‘ontzorgen’ van de 7 clubs in Regio 5.

·         Je vind het leuk om mij te assisteren bij 7 clubbezoeken.

·         Ik zie je niet als “hulpje”, maar als gelijkwaardige sparringpartner. Ik ben als DG voor iedereen namelijk direct benaderbaar.

·         Je hebt veel kennis van Rotary omdat je voorzitter bent geweest.

·         Je komt in een ongelooflijk leuk team, hè Marie-Anne, Ad, Harry en Johan?

·         Je bent een belangrijke schakel tijdens de PETS, de nieuwe ledenbijeenkomsten, de Discon en trainingsbijeenkomsten.

·         Je bent aanwezig bij 6 Kleine Stafvergaderingen en 2 Grote Stafvergaderingen.

·         Je verbindt je voor 3 jaar, maar daar krijg je veel ervaring, kennis, fellowship en inspiratie voor terug. Deze drie jaar zijn een belangrijk gegeven binnen het district, omdat je meegroeit met de ontwikkelingen en je een constante factor voor het DB bent, waar de DG’s elkaar ieder jaar opvolgen. De continuïteit van een AG is hierin belangrijk.

·         En wat belangrijk is om te weten: het kost je per maand rond de 15/18 uur (ongeveer 2 dagen, waarvan de helft in de avonduren), dus dat is heel goed te overzien en in te plannen.

·         En uiteraard krijg je een onkostenvergoding en ben je altijd welkom bij leuke events en etentjes

Laat het graag even op je inwerken. Ik weet dat de nee’s van velen nee zullen blijven, maar wie weet…


No comments:

Post a Comment